dimecres, 12 de juny del 2013

jardins de portes obertes

Cada any, hi ha un dia en que alguns membres de l'"Associació sueca d'amateurs de jardí" obren les portes del seu jardí a qui vulgui anar-hi a fer un cop d'ull. Des de fa un parell d'anys s'ha decidit que aquest dia coincideixi amb el de la festa nacional, el 6 de juny.
Així doncs, el passat dijous em vaig arribar fins al jardí més proper, que de fet és d'una senyora que conec però mai havia estat a casa seva. Fa només un parell d'anys que hi viuen, ella i la seva familia, tot i que la casa és del 1906. Hi ha arbres molt vells però a part d'algun rododendron no hi havia plantes quan s'hi van mudar.
Abans de marxar de la seva altra casa va ser prou previsora com per endur-se exemplars que va poder replantar al nou jardí. A part, també ha comprat molta cosa nova.
Hi ha un aspecte dels jardins, a part del de les plantes, flors i arbres que també m'agrada molt: els racons, els detalls com una petita bassa, una capsa vella o una cadira posada en un lloc estratègic. Vaig endur-me la càmara amb l'objectiu macro, per fer fotos d'aprop i per això no us puc donar una imatge del conjunt, però espero que gaudiu veient aquestes. Si les voleu veure més en detall, només heu de clicar a la imatge.
contrast entre clematis
una rosella diferent
paisatge en miniatura



M'encanten aquestes minipinyes

Fulla d'un acer palmatum
abella treballadora

Halesia monticola


I ara, algunes fotos de floretes del meu jardí
Tulipa vista des de dalt


Lupinus

Dianthus arenarius

a les formigues els encanten les peònies abans d'obrir-se


1 comentari:

Garbí24 ha dit...

Només em queda que tirar-te floretes. Unes fotos molt maques segur no estan a l'alçada dels vostres jardins.