dilluns, 31 de març del 2008

la panera dels tresors (o el joc heuristic)

Per fi he trobat una panera per poder-li fer la "panera dels tresors" a l'Elna. No se si sabeu de que va... A mi m'ho va recomenar la meva germana i una bona amiga, i llegint informacio em va semblar interessant i vaig decidir fer-ho. El.problema es que no hi havia manera de trobar una panera de mimbre de les mides recomenades. A Catalunya, objectes de mimbre n'hi ha a tot arreu, des dels "tot a 100" fins a les botigues artesanals, pero a Suecia el material no es tan habitual. Nomes trobes cistelles grans per coses del jardi o petites per ornaments florals. Pero finalment la meva sogra m'en va donar una que no es de mimbre sino d'un material molt mes lleuger, tipus palma. Ja l'he comencat a omplir pero encara em falten molts mes objectes. Han de ser coses que tenim per casa o de la natura, no joguines, de diferents materials i que no siguin de plastic. Han de ser atreients per l'infant que les explorara tocant-les, provant-les, olorant-les, mirant-les i escoltant-les. Evidentment tambe han de ser segures pel bebe. De moment tinc: un candau de ferro, una bola de feltre (l'he feta jo), una capsa de cartro, un pompó de llana, una cinta de sati, una esponja, un posa-vasos de fusta, un raspall, i en principi res mes. Busco una pinya i una brotxa d'afeitar. Mes idees? Son benvingudes!
Per altra banda us volia recomenar un cantnt suec, per si mai teniu ocasio d'escoltar-lo: Markus Krunegård, ex-cantant del gruo Laakso i Hets. Les cancons tenen regust de pop britanic de principis dels 80, amb reminicencies de punk.

8 comentaris:

Finestreta ha dit...

Doncs la meva germana també fa fer una d'aquestes paneres a un fill seu, però ara, em sap greu, però no me'n recordo què hi va posar! És una cosa maca de fer per això!

... ha dit...

jeje, que divertit! mmmm a veure... ja que estem a la era digital, què tal un CD? Costen moltissim de trencar i segur que li fa una gracia tremenda veure's-hi. Tot i així mira a veure si és 100% segur :)
Salut !!

Kuroi Neko ha dit...

Diria que un peluix d'aquests que tenen corda i va sonant la música ... Jo en tenia un de petita i li tenia un amor, bé, de fet encara li tinc!

I una petita qüestió... es diu mimbre en català? o vímet? és que jo estava convençuda que era vímet i ara m'has fet dubtar.

Que tinguis sort amb la panera!! :)

Anna ha dit...

gracies pels consells!
Aigua Clara: potser si que tens rao amb que mimbre no es correcte, no hi havia ni pensat.

Anònim ha dit...

Que no li falti un periquito amb els gloriosos colors de l'Espanyol. Se'ls ha d'anar educant de petitets!!!

... ha dit...

Déu meu no! de l'espanyol no! :D
Del Barça tampoc que fan pena... posa-li algo amb els colors del Linköping Hockey Club, que ja estem (sí sí, m'hi incloc :P) a la final !!!

Anna ha dit...

Em sembla que deixare que trii ella mateixa a quin equip vol animar! ;-)

Anònim ha dit...

Veus, lo del CD no se m'havia acudit, està bé! Jo ja et vaig dir algunes coses però ara me'n venen més: un tap de suro de cava (que no és tant gran com el de vi), una cullera de fusta, una espàtula de fusta, de les d'untar mantega, una flamera, allò de posar els ous passats per aigua, també està "permès" posar una nina de drap o osset de peluix, alguna caixeta d'acer inoxidable amb arròs a dins i ben tancat perquè faci soroll, un raspallet de les ungles de fusta, un monedaret de pell, un gua de cri, pots assecar una llimona sobre un radiador, un saler amb arròs a dins...