dijous, 17 d’abril del 2008

experiencia religiosa


Ahir estava fent el sopar quan va arribar el Tomas. Al cap de 5 minuts truquen a la porta. Era el president de l'"associacio" dels sics, el senyor Singh. Els que em seguieu a bloc.cat ja sabeu de que parlo. Pels demes, nomes dir-vos que la casa que tenim al costat es el temple dels sics de Suecia.

De fet tots els homes es diuen Singh de cognom, que vol dir lleó i les dones porten un altre nom que vol dir princesa.

Be, al que anavem: el senyor Singh despres de descalcar-se 2 metres abans d'arribar a la porta em demana si hi ha el meu home. Quan arriba el Tomas, el Sr. Singh li diu que hi vagi. El meu home es pensava que volia parlar sobre la separacio que volem posar al jardi, pero no. El convida a passar el temple que per altra banda es va omplint de gent. Li fa posar un turba al cap (tots els homes han de portar el cap cobert, les dones no) i li ensenya les instil.lacions. El fa seure com tota la gent que hi ha a la sala, a terra, i el conviden a sopar (tothom esta menjant). Els sics son vegetarians (com jo) i el Tomas es mes aviat de sopar un bon bistec, pero tambe li agrada provar coses noves. Despres pugen a una altra sala que es on normalment resen i el Sr. Singh es posa a resar durant 10 min., estona en que el meu marit no sap massa que fer pero finalment decideix anar mirant els quadres que tenen penjats a la paret que expliquen una mica la historia del siquisme.

Jo ja m'estava mosquejant, perque tenia el sopar a taula i el Tomas sense apareixer, i quan ve al cap d'una hora resulta que ja ha sopat! Pero la veritat es que va ser molt gracios sentir-lo explicar la historia. Els que el coneixeu, us l'imagineu? ;o)
Total, no sabem perque de repent ahir van decidir convidar al Tomas, no hi havia cap motiu concret. A tots els veïns del voltant els van posar un paper a la bustia dient que aquest cap de setmana cel.lebraven el seu "any nou" i que farien festa. Entre altres coses diumenge hi haura un concert de tambors mentre fan una exhibicio de l'"art d'espasa" i que tothom qui vulgui hi pot anar. A nosaltres ens van convidar explicitament a tota la familia. No hi anirem perque tenim un munt de coses a fer al jardi, pero algun altre dia segur que si. A mi em cauen be aquests sics, pero la veritat es que haguessin pogut avisar amb una mica de mes temps o si mes no quan van venir a buscar el T. hagues pogut dir que vindria al cap d'una hora i sopat!

3 comentaris:

Anònim ha dit...

jajaja!!! Que bo, no? La veritat és que sí, ja me l'imagino al Tomas explicant-ho!

Kuroi Neko ha dit...

Caram, de pas us podrien haver convidat a tota la família a sopar, no?

xD

Anònim ha dit...

Doncs a mi aquest tipus de religions hindus sempre m'ha encuriosit malgrat que hi veig força fanatisme especialment en el vestuari,els hàbits personals, etc