divendres, 17 d’abril del 2009

despres de Pasqua



Avui em toca treure les decoracions de Pasqua... Alguna gent omple la casa de pollets, ous, plumes i altres accessoris considerats de Pasqua. Nosaltres només fem això del "påskris" que bàsicament consisteix en agafar branques d'algun arbre o arbust, posar-les en aigua i penjar-hi algunes decoracions, que a mida que van passant els anys augmenten amb les aportacions de les manualitats fetes a guarderia i escola. Aquest any vaig comprar branques de Forzicia que com podeu veure han florit i tot.

Vam tenir uns dies fantàstics amb sol, cel blau i bona temperatura (10-15 graus!). Un gust! El meu germà i familia la van ben encertar, tenint en comte que a Barcelona no va parar de ploure, segons tinc entès :-) Va ser molt divertit tenir-los aqui, i les nenes van jugar molt. Al jardí ja es comencen a veure brots i els al.liums cada dia més alts... M'encanta la primavera i l'eufòria que encomana!

Avui llenco una pregunta a l'aire per obrir debat: sabieu que a Suècia una dona que no té parella estable no es pot inseminar? Les que volen ser mares solteres sense haver de lligar-se un tio a la discoteca, han de viatjar fins a Finlandia o Dinamarca. No us sembla curiós en un país tan modern per altres coses?

7 comentaris:

Teresa ha dit...

És curiós perque una dona pot voler tenir fills i la seva parella no. La veritat és que no s'acaba d'entendre, més aquí la quantitat de mares solteres que hi ha de manera "natural" és exagerada. No sé com està el tema de l'adopció? Poden adoptar persones sense parella? I les parelles homosexuals poden inseminare-se i/o adoptar?. Que complicats són aquest temes!!

... ha dit...

Pel que sé de primera mà una parella homosexual ha de marxar a fora del país per inseminar-se també.
Realment el poc temps que vam estar allà va fer-nos caure bastant el concepte de país modern en coses com:

- Quan la gent es casa la dona adopta el cognom del marit.

- Està mal vist voler saber el sexe d'un nadó abans de que neixi, i li posaràs el nom quan li vegis la cara (jaja, claro claro).

- Les mares sueques acostumen a "deixar de cuidar-se" al parir, i si alguna mare es cuida massa pels estàndards de la resta de mares és criticada pel grup de dones pel fet que si es cuida massa vol dir que perd temps que hauria de dedicar a cuidar els fills, la seva funció d'ara en endavant (això encara ara no m'entra al cap).

- Posar un nen en un "parc" és empresonar-lo (amb lo bé que m'ho passava jo en el meu castell on només JO podia estar) i de fet no en pots comprar a Suècia.

- El matrimoni homosexual no és legal.

- Beure alcohol entre setmana (una mica de vi per sopar) és quelcom atípic i sovint criticat.

Sé que ara em cauran mil i una crítques i em direu que no és cert i que la política de baixa per paterno-maternitat és molt bona, però que els pares tinguin més temps per cuidar els seus fills no té res a veure amb la llista que he posat :)
Salutacions yankees!

salvador ha dit...

Realment el que diu l'Albert m'ha deixat molt sorprès. Ara resultarà que som els més "progres" d'Europa!!!Això sí, el nostre atur també és el més elevat d'Europa. Progres pero pobres.Més valdria que fos al revés.

Noemí ha dit...

Home, jo amb lo del "parc infantil" estic bastant d'acord, la veritat. Sobretot perquè hi ha gent que els té allà fotuts tooooot el sant dia. Als nens els va bé moure's per terra, descobrir coses noves (encara que a vegades no ens agradi que ho toquin tot), explorar...
La resta de coses de la llista també m'han deixat una mica al.lucinada!

Anna ha dit...

Albert, haig d'aclarir algunes coses:

-de parcs si que s'en poden comprar. Nosaltres en vam comprar un, tot i que no el vam fer servir gaire i després el vam revendre. Es practic si tens un crio molt rapid gatejant i has d'anar a treure l'olla del foc, per dir algo...

En quant a que les mares no es cuiden, tampoc hi estic massa d'acord. A Estocolm t'asseguro que es el contrari: fins i tot hi ha gimnassos que ofereixen "guarderia" perque puguis anar a entrenar i alguns tenen classes per poder entrenar amb els nens. (entre d'altres coses)

En tots els altres comentaris, hi estic d'acord!

maria ha dit...

És molt interessant coneixer aquesta visió dels temes. Gràcies

... ha dit...

Com bé dius Anna potser és cosa d'Stockholm. A Linköping t'asseguro que les mares quan estan en colla són més dolentes i criticones que un grapat de buixes...
Lo del parc com diu la Noemí si se'n fa abús és dolent, però jo tinc molt bons records (difosos clar) d'estones que vaig estar dins jugant-hi. I me n'alegro que se'n puguin trobar a Suècia, cosa important ara que potser hem de fer un regal de naixement per allà :)
Salut!