dijous, 27 de maig del 2010

fullejant diaris

Una de les noticies que ha portat cua ultimament és el fet de que la princesa Victoria de Suècia (successòria en el tro), que per si no ho sabieu es casa aquest mes de juny amb un plebeu anomenat Daniel, ha triat anar acompanyada del seu pare a l'altar.

La tradició sueca és que nuvi i núvia entrin junts a l'esglesia i vagin plegats fins a l'altar, cosa que sempre m'ha agradat i és la opció que vam triar el Tomas i jo quan ens vam casar a Catalunya. Com molts dels que han expressat la seva opinió aquests dies, penso que el fet de que el pare porti la núvia i la deixi "en mans" del futur marit simbolitza la dependència de la dona envers l'home, present encara en moltes societats. Ja sé que per moltes núvies que trien aquesta opció ho fan per tradició i que obviament no depenen del seu pare ni dependran del seu marit, però potser ens hauriem de parar a pensar les implicacions que comporta.

Quan el rei de Suècia es va casar, la parella va anar junta fins l'altar. La futura reina, en canvi, anirà de bracet de son pare. Les raons que el Palau ha donat:
- no és un casori normal, sinó una cerimònia estatal
- és una tradició familiar
- no contradiu els preceptes de l'esglesia sueca

Personalment no m'importa massa, més aviat m'irrita perquè sempre he estat republicana i contra les monarquies, siguin espanyoles, angleses o sueques. Però aquí hi ha una mena de bogeria al voltant del casament i tot el que aquest implica. O sigui que menjarem Victoria & Daniel durant bastant temps.

5 comentaris:

Kuroi Neko ha dit...

Però aquesta no era la que el seu nuvi (advocat) l'havia enganyat amb una esportista anglesa o una cosa així?
Tenia entès que havien cancel·lat el casament, bé, potser em confonc de princesa i de país...

Jo també estic en contra de totes aquestes parafernàlies, sobretot ara que estem en crisi, i aquests no fan més que malbaratar diners públics tant necessaris per altres coses!

Garbí24 ha dit...

El pitjor de tot es que els acabem fent el regal de casamanent i sense poder anar-hi a endrepar.

Montse ha dit...

Hola!!
Fa temps que llegeixo el teu bloc i em sembla molt interessant. El tema d´avui ja el coneixia pel post que va publicar una noia espanyola que viu a Suècia des de fa 15 anys i que potser coneixes.
Fora totes les monarquies!!!

Anònim ha dit...

Què dur! Sembla que a tot arreu els parafernàlies al voltant d'una monarquia són força semblants!
Sobre el tema d'anar d ebracet del pare, no havia associat mai que era una forma d'"entrega". És cert que, des d'aquest prisma, té certa connotació masclista. En el meu cas, com que segur que, si ens casem, no serà per l'eslgésia, no tindrem aquest problema!

Noemí ha dit...

Ai sí, a mi també em fa molta ràbia tot això!!! Menys retallades de pensions i més retallades de monarques que només saben que anar "xupant del bote". I totalment d'acord amb el que diu garbi24, a sobre ni ens conviden a menjar!