dimarts, 19 d’octubre del 2010

més sobre el Nobel de literatura

Gràcies pels vostres comentaris, especialment agraïda pels provinents de Moià ;-)!
Totalment d'acord en què la qualitat literària de Vargas Llosa és indiscutible. I per descomptat que Baltasar Porcel mai m'havia passat pel cap que pugués guanyar el Nobel... em sembla que hi ha massa catalans que no han sortit mai de casa seva, ja m'enteneu. Crec que el meu amic J.J. Isern expressa molt millor que jo les idees que comparteixo. En quant a que l'Acadèmia Sueca dóna el premi només basant-se en la qualitat de l'obra, hi ha hagut bastant debat sobre el tema, sobretot aquest any, ja que al llegir els motius pels quals otorgaven el premi a Vargas Llosa van dir frases com "“por su cartografía de las estructuras del poder y sus afiladas imágenes de la resistencia, rebelión y derrota del individuo” (Svenska Akademien),.
Si el Nobel es donés post-mortum, penso que Mercè Rodoreda seria una mereixedora del premi. En aquests moments, dels autors que he llegit i que són vius, m'agradaria que li donessin a Milan Kundera.
Però hi ha més dies que llonganisses o sigui que hi ha temps per tot!
I mirant per la finestra, sento la humitat tardorenca i la olor de fulles molles, escampades per la gespa en una catifa de colors càlids...

1 comentari:

Anònim ha dit...

Mira, si alguna cosa tenen els catalans és que viatgen, te´n pots trobar per tot el món. No sé qui és que no ha sortit de casa.
La qualitat literària de la Mercè Rodoreda és excel.lent com la del mateix Baltasar Porcel, dit i escrit pels estudiosos de llengua catalana.
A l´hora de donar el Nobel es valoren més paràmetres que la qualitat de l´obra, només cal saber mirar a qui l´han donat.