dimarts, 20 d’abril de 2010

Salix

Diumenge vaig anar a collir/tallar troncs de "vimetera", que és un arbre de la familia dels salzes (salix). Per 12 euros em podia endur 3 farcells de 20 cm. de diàmetre i el que fos de llargada. És una activitat organitzada per l'associació de jardiners amateurs de la que formo part i es fa només un cop l'any. Era la primera vegada que hi anava. A la foto podeu veure el "camp" de salix i part dels troncs que vaig tallar.
Lamentablement  amb prou feines vaig poder ficar dins el cotxe el que vaig tallar. Ja ho sé per la propera vegada i llogaré un remolc per poder-ne agafar més.
No per fer cistells, sinó coses pel jardí (una tanca per les flors, suports per plantes trepadores o tipus peònies...). També es poden plantar creant una forma: cabana, arcada, túnel i les fulles creixen seguint la forma.
I tot i que aquest matí encara he hagut de rascar el gel del parabrisa, cada dia anem avancant més en la primavera i comenco a veure com van sortint totes les meves plantetes (cada any la mateixa il.lusió). Tinc tantes ganes de fer coses i tan poc temps!!!! Us deixo fotos del que es pot fer amb la vimetera i si teniu alguna idea, endavant!




2 comentaris:

garbi24 ha dit...

Havia vist tanques d'aquestes quant vaig estar per Suecia, però ves per on fins ara no he sabut de la seva procedència

aigua_clara_ ha dit...

Com ens agrada fer coses artesanals!

De vegades m'agradaria tenir més temps per poder aquest tipus d'activitats...

Una abraçada i ja ens ensenyaràs les teves obres! :D