divendres, 11 d’abril del 2008

va de plantes

La neu per sort ha desaparescut depressa....malhauradament han anunciat que diumenge tornara a caure!
En el post de fa uns dies us parlava de les primeres flors que surtien a la primavera. Una d'elles, la de color groc que en llati es diu Tussilago Farfara es molt apreciada perque es simbol de primavera. Fins i tot hi ha una canco sobre la floreta. Be, doncs ahir fullejant un llibre que vaig agafar de casa els pares sobre la cura de la gespa del jardi (l'original en angles pero aquest traduit al castella) surtia la "susodicha" flor en l'apartat de "malas hierbas".
Suposo que pel que vol tenir una gespa espectacular tipus green de camp de golf no li fa cap gracia que li surti una d'aquestes floretes grogues al jardi, pero jo les trobo ben boniques i duren molt poquet. Tot i que la flor s'assembla, no te res a veure amb la mala herba "taraxacum" (diente de leon en castella), que si que es reprodueix a base de be i la planta no es precisament gaire bonica.
Parlant de plantes, ahir vaig anar a la fira que fan cada any sobre jardineria. M'encanta veure totes les novetats per decorar el jardi, trobar inspiracio en les exposicions que fan i comprar algunes plantetes. Aquesta vegada nomes vaig comprar algunes flors de prat, per la zona del jardi que ja tenim destinada a ser "salvatge" (gespa i flors de prat) i unes cebes que fan una planta amb flor maca i que allunya els cervols. Lamentablement aquests animalons tan macos es mengen les tulipes, els crocus i altres varietats de "flors de ceba". No vaig comprar res mes perque encara no hem planejat el jardi prou be com per saber on plantar les coses.
El que em fa rabia d'aquestes fires, pero, es que nomes per entrar ja et claven 14 euros, pel parking en un descampat -perque el de la fira ja estava tot ocupat- 7 euros, i per una merdeta d'entrepa i una aigua 10 eur. Total, que ja se'n van 31 euros per no res! A +, la veritat es que va ser una mica estressant anar-hi amb l'Elna i la Julia.
Aquesta setmana estic morta de cansament. Practicament he estat de mare soltera tota la setmana: el Tomas a Goteborg 2 nits, una amb reunio fins les tantes i els altres dies que ha arribat a una hora decent al jardi a treballar. Avui han portat la mini excavadora i ell com un nen amb una joguina la nit de Nadal!