dijous, 10 de setembre del 2009

llar de foc




M'encantaria tenir llar de foc a casa o el que aquí s'anomena "kamin" i en francès "poêle" que no sé com es diu en català, potser estufa de llenya? (foto)

Quan van fer la casa no van preveure l'obertura, però és molt fàcil d'arreglar, pel model que ens agradaria a nosaltres (vegeu 2a foto). Només és una qüestió de dinerets, que no és que ens en sobrin, precisament. Penso que més que una qüestió d'escalfor de la temperatura de la casa (que ja s'aconsegueix amb el sistema de calefacció que tenim), és un element que fa l'estància més acollidora, agradable, "cosy" que dirien els anglesos. Sobretot en els mesos foscos de l'any.

Tot i que ja fa dos anys que vivim aquí, hem dedicat tan de temps (i diners) al jardí, que trobo que encara ens falta arreglar la casa per dins per fer-la més "nostra". La casa era nova quan vam entrar-hi a viure i les parets totes blanques. A l'habitació de les nenes hem penjat quadres i al menjador a part de quadres vam pintar una paret rosa fucsia que contrasta amb el moble blanc i on en teoria hi haviem de pintar una cita o frase que ens agradés (en blanc) i que encara no hem trobat. A la resta de parets practicament no hi hem fet res. A més a la nostra habitació els armaris també són blancs... M'agradaria posar una foto ben gran que ocupés la paret del capcal del llit.

Bé, dilluns vaig acabar de pintar aquesta pissarra a la paret del despatx, però m'arrepenteixo una mica perquè un cop fet no sé si és el més pràctic...

Enfí, m'en vaig a aprofitar el solet que hi ha al jardí, que no se sap fins quan durarà!!!!

3 comentaris:

Kuroi Neko ha dit...

Vaja, aprofita el solet, que dura poc!

La segona imatge em semblava una TV de plasma amb una imatge d'un foc, serà que no tinc bona vista!

Jo també estic ara mirant de reformar un pis i la veritat és que tinc una pila de catàlegs i revistes de tota mena de coses. És tan maco imaginar-se com quedarà la teva llar! :)

noemí ha dit...

a mi també és una de les coses que m´agradaria tenir a casa, una llar de foc i també un jardí... Potser quan ens toqui la primitiva podrem comprar nos una caseta que tingui les dues coses... En fi, el cuento de la lechera!

Teresa ha dit...

Jo tinc una estufa antiga que vaig heretar dels meus avis, es de ferro colat i ara nomes és decorativa perque li falta el tub de dalt, però alguna persona m'ha dirt que s'en deien "poles" d'aquestes estufes. S'assembla una mica al francès...
Nosaltres estem buscant casa i aquest seria un factor més per a decidir-nos. Un petó!