dimarts, 3 de novembre del 2009

panellets


Aquest és el resultat de la feinada de dissabte...! A mi els panellets no m'agraden però tot sigui per mantenir vives les tradicions en terres llunyanes. Vaig decidir doblar les quantitats de la recepta, perquè ja que m'hi posava, almenys que fos una producció una mica contundent.
De bon començament, la Júlia i una amiga seva que havia vingut a passar la tarda em van ajudar i estàven la mar d'animades però com sol passar, em van abandonar a mitja feina. I no és d'extranyar, perquè quan era l'hora de fer boletes va resultar que la massa ens havia quedat massa líquida... Què faig? Agafo el telèfon i truco a un amic fill de pastisser de terres gironines que també viu a Estocolm. -Què hi has posat? em diu.
I jo: -ametlles, patates bullides, sucre
Ell: -patates? Jo no n'hi poso mai, només ametlles i sucre i vaig afegint aigua
Jo: -i ara què faig? No és qüestió de llençar la massa amb el preu que van les ametlles!
Ell: -ostres no ho sé, afageix-hi ametlles... o potser midó?

Total, agafa el cotxe i vés a comprar més ametlles perquè les que hi havia a casa ja eren totes a dins la massa. Per no haver-les de pelar les vaig comprar ja fetes a làmines i les vaig picar amb el turmix.

Després d'un kilo d'ametlles, 1200 gr de sucre i 500 gr de patata bullida tot ben barrejat, vaig posar-me a fer boles, passar-les per rovell d'ou i rebossar-les amb pinyons, coco, les poques ametlles que quedàven i xocolota.

Ahir vaig dur-ne bastants a l'escola pels col.legues (els alumnes no ho aprecien ni s'imaginen la feinada que ha comportat).
Almenys els que els han probat han dit que eren molt bons!

5 comentaris:

ramon ha dit...

Segur que devíen ser molts bons. Visca les tradicions i els que les mantenen

Garbí24 ha dit...

La principal satisfacció està en el resultat, que a simple vista es veu molt bo.

... ha dit...

Déu del cel quant de sucre i de patata! per això se't va fer líquida.
Mira, et passo la meva recepta infalible.

100 g de patata bullida (bullida amb pell que si no agafa massa aigua)
500 g d'ametlla
300 g de sucre.
1 rovell d'ou
1 pell de llimona ratllada

Pela i aixafa la patata i deixa-la refredar (important perquè sinó el sucre el liqua), afegeix el sucre i el rovell. Treballa la massa. Afegeix la meitat de les ametlles, treballa la massa, afegeix la resta de l'ametlla i la pell de llimono. Treballa la massa, fes-ne un parell de "xurros" i guarda'ls en un recipient tapat amb un drap de cuina a la nevera unes quantes hores (o d'un dia per l'altre).
Queda una massa que fins i tot a tu t'agradarà ;)
Salut !!

Noemí ha dit...

Fan molt bona pinta! Si te'n sobren igual els pots congelar... I a les nenes els hi va agradar o no? Per cert, jo també he sentit sempre que se'ls hi posa patata o moniato.
Vinga, per nadal ja et pots animar a fer torrons! jejeje!

Anna ha dit...

Gràcies Albert per la recepta. Ja esta apuntada!
A les nenes els van agradar, sobretot a l'Elna.
Torrons no, pero potser neules ;-)