diumenge, 26 de juny del 2011

midsommar i altres

Abans que res, donar les gràcies a la Maite, la Teresa i l'Anna que m'han il.lustrat amb el nom en català del "mangel" de l'anterior post: calandra, es diu.
Divendres va ser Sant Joan i aquí, la festa més important de l'any: Midsommar. Com ja és costum, vam anar a veure com aixecaven el "pal" (midsommarstången) i vam fer ballar una mica al seu voltant. També vaig fabricar dues corones de flors per les nenes, que és com mana la tradició que han d'anar guarnides.
Després de cinc dies de pluja, el cel ens va donar un descans i ens va fer forca bon temps, dins els cànons suecs. Adjunto fotos de la diada
Avui encara ha fet més bo i quasi tot el dia ha estat dedicat al jardí. No pararia de plantar cosetes. Voldria tenir un jardí amb raconets per descobrir, amb caminets que voregessin les platabandes (he trobat aquesta traducció pel terme suec rabatt al diccionari suec-català de l'enciclopèdia catalana, però no l'havia sentit mai abans), és a dir, les parts del jardí on hi tinc flors i plantes. Penjo algunes fotografies perquè veieu com va prenent color.


Aquilegia

campanula, delfinium i una altra que no sé com es diu...
Aquilegia
Geranium i lavandula, aquesta última provinent de Moià. Al fons, el sambucus nigra del que en veieu un detall a la propera foto


sambucus nigra en flor

4 comentaris:

Garbí24 ha dit...

una feina molt agradable de fer a tothom qui l'hi agradi. A mi m'encanta

... ha dit...

i les corones de flors ja les vas fer amb 7 tipus de flors de 7 prats diferents com mana la tradició? ;)
Salut !

Albert

Finestreta ha dit...

És maca la festa aquesta del Midsommar... I tu vas fer la corona de les nenes amb flors del jardí?

salvador ha dit...

Vaig viure la festa del Midsommar l'any passat i em va semblar estupenda. El jardí es preciós.